Elektrikli dikey kalkış ve iniş (eVTOL) segmentinin öncülerinden Eve, önümüzdeki yıl geliştirme aşamasındaki platformunun ilk prototipini uçurma ve 2026 yılında hizmete girmesi yolunda ilerliyor.
Tek bir pilot tarafından uçurulacak olan Eve platformunun dört kişi taşıyabileceği daha sonrasında ise kapasitesinin altıya çıkabileceği de belirtiliyor.
Geliştiricinin son dönemdeki faaliyetlerini özetleyen Eve Eş Başkanı Andre Stein, Mayıs ayı sonunda yaptığı açıklamada, bu yılın ikinci yarısında prototip montaj çalışmalarına başlamadan önce ana ekipman tedarikçisi kararlarını vermeye yakın olduklarını söyledi. Projenin en başından beri tedarikçilerle temas halinde olduklarını söyleyen Stein tedarikçileri gerçekten seçecek kadar olgunlaştıklarına inandıklarını söyledi. Eve ayrıca Porsche ile iş birliği içinde hazırlanan bir sanayileşme planı ile gelecekteki üretim faaliyetlerini riskten arındırmak için şimdiden adımlar atıldığını ifade etti.
Yer tabanlı testler son zamanlarda dikey uçuş için sekiz rotor ve kanatlı operasyon sırasında iki itici pervane kullanacak olan eVTOL uçağının kaldırma ve seyir tahrik sistemi üzerinde gerçekleştirildi. Eve, bir pervane teçhizatı kullanarak “Verimliliği artırmak, gürültü ayak izini ve işletme maliyetlerini azaltmak için birden fazla model” kullanarak aerodinamik performansı değerlendirdi. Ayrıca Embraer’in Brezilya’daki Gaviao Peixoto tesisindeki pistte bir kamyon kullanılarak tasarımın dikey kaldırma rotorlarının uçuş geçiş hızlarındaki performansı da değerlendirildi “Pervane ve kamyona monte edilmiş teçhizattan (testlerden) elde edilen bulgular, uçuş simülatörünün ve fly-by-wire sisteminin güvenilirliğini artırmak için kullanılıyor. Eve, bu çalışmanın bu yılın ilk çeyreğinde RUAG tarafından İsviçre’de gerçekleştirilen rüzgâr tüneli testinin sonuçlarıyla da desteklendiğini iddia ediyor. Stein, tasarımın simülatör tabanlı uçuşlarının da uçuş kontrol yasalarının geliştirilmesine yardımcı olduğunu söylüyor.
Tüm bunlara ek olarak Embraer’in hava trafik kontrol iştiraki Atech ile iş birliği içinde prototip kentsel hava trafik yönetimi (ATM) yazılımının geliştirilmesini tamamladı. Eve, yazılım geliştirmenin onların ihtiyaçlarıyla uyumlu olmasını sağlamak için ortaklarla danışma grupları yürüttüğünü söylüyor ve Blade India, Ferrovial ve Halo Aviation’ı örnek olarak gösteriyor. Ayrıca bu yılın başlarında ABD’li bölgesel ve ana hat taşıyıcıları, helikopter operatörleri ve teknoloji sağlayıcıları da dahil olmak üzere 25 katılımcının yer aldığı bir açılış altyapı zirvesine ev sahipliği yaptı. Stein, eVTOL kullanımın “basit bir beton levhadan güvenlik taramalı tam bir vertiport’a” kadar değişeceğini belirtiyor.
%90 hissesi Embraer’e ait olan ancak 2021’in sonlarında ayrı bir kuruluşa dönüştürülen Eve’nin ana şirketinin mühendislik yeteneklerinin derinliğinden yararlanabildiğini ve bunun da onu eVTOL sektöründeki diğer oyunculardan ayırdığını belirten Stein, “Eve’in yaklaşık 150 çalışanı var ve şu anda Embraer’den projeye katılan 300’e yakın mühendisimiz var, bunu yukarı ve aşağı esnetebilmemiz bir avantaj” diyor.
Mayıs sonu itibariyle Eve, eVTOL uçaklarından 2.770 adedine kadar niyet mektubu aldı.
Stein, “Bugün hala çok iyi bir nakit pozisyonumuz var” derken bir dizi başarılı finansman turunun yeterli rezerve sahip olduğu anlamına geldiğini belirtiyor.
Eve Brezilya, Avrupa ve ABD’de düzenleyici kurumlarla iş birliği yapıyor. Stein ayrıca helikopter ve uçak gibi platformlardan çok daha kolay bir eğitimle platformun kolayca uçurulabileceğini iddia ediyor.
Paris Hava Gösterilerinde ilk mock-up’ı sergilenen platformda katılımcılara arttırılmış sanal gerçeklik gözlükleri ile simülasyon uçuşu yapma imkânı da sağlanıyor.
Leave feedback about this
Yorum yapabilmek için oturum açmalısınız.