Ford OTOSAN Yerli hidrojen motoru üretti!
Savunma Sanayii

Ford OTOSAN Yerli hidrojen motoru üretti!

HİDROJEN MOTORLARI NASIL ÇALIŞIR?


Bu motorun çalışması benzinli motora çok benzer. Yakıt olarak hidrojen, oksitleyici olarak oksijen kullanılır. Kimyasal reaksiyon bir kıvılcımla başlatılır ve bir buji bir kıvılcım üretebilir. Hidrojenin karbon atomu yoktur, yani reaksiyon, iki hidrojen molekülünün bir oksijen molekülü ile birleşerek enerji ve su açığa çıkarmasıdır

Ford OTOSAN Yerli hidrojen motoru üretti!
Ford OTOSAN Yerli hidrojen motoru üretti!

Ford OTOSAN, Twitter hesabı üzerinden yaptığı paylaşımında hidrojen ile çalışan ilk motorunun ateşleme testinden bahsetti.

Marka yaptığı paylaşımında “Geleceğin sürdürülebilir teknolojilerine öncülük etmeye devam edeceğiz.” ibaresine de yer verdi. Peki test sonucu ne oldu? Motor hangi araçlarda kullanılabilecek? İşte Ford OTOSAN tarafından üretilen ilk hidrojen motorunun detayları.


Türkiye’nin ilk hidrojen yakıtlı içten yanmalı motoru!- Ford Trucks 2040 yılına kadar yapacağı çalışmalar ile birlikte sıfır emisyonu hedefliyor.

Bu kapsamda yapılan en büyük atılımlardan biriyse hidrojen yakıtlı motor. Ford OTOSAN bugün yaptığı Twitter paylaşımında ise ilk hidrojen yakıtlı motorlarının ateşlemesini başarılı şekilde tamamladıklarını bildirdi.

Türkiye’de öncü bir projeye imza attıklarını bildiren Ford OTOSAN, hidrojen ile çalışan içten yanmalı ilk araştırma motorlarının tasarımını ve ateşleme testlerini gösterdi.


Ardındansa “Geleceğin sürdürülebilir teknolojilerine öncülük etmeye devam edeceğiz.” sloganlarını belirtti. Marka yöneticilerinin yaptığı son açıklamalardaysa Ford OTOSAN ve Ford Trucks için büyük atılımların kapılarının aralandığı belirtildi

Firma için bir ilk olan motor, geçen sene tam elektrikli kamyon modelini tanıtan marka için destekleyici bir nitelik kazandı. Markanın sıfır emisyon hedefiyle ilgili detaylarsa gelmeye devam ediyor. 2040 yılına kadarki sürede birçok yeni atılım görebiliriz.

Ford Trucks ile sıfır emisyon hedefi!- Özellikle F-MAX modeli ile atılım yapan Ford Trucks sıfır emisyon hedefinde ilerliyor. Marka F-MAX ile aldığı birçok “yılın kamyonu” ödülünün ardından adını hem dış hem de iç pazarda oldukça duyurdu. Ardından marka bünyesinde alınan hedeflerse sürekli 2040 yılını işaret ediyor.


2040 yılına doğru “sıfır emisyon” hedefi ile ilerleyen marka 2022 yılında ise elektrikli kamyon konseptini tanıtmıştı. Ford OTOSAN tarafından Türkiye’de tasarlanıp üretilen konsept model Hannover Kamyon Fuarı’nda gösterilmişti.

Ford OTOSAN Yerli hidrojen motoru üretti!
Ford OTOSAN Yerli hidrojen motoru üretti!

İlk etapta şehir içi toplum ihtiyaçlarını gidermesi beklenen modellerin geçen zamanla birlikte uzun yollarda aktif olarak koşturması planlanıyor. Hatta bu sebeple Hannover fuarında tanıtılan ilk elektrikli model bir temizlik kamyonuydu.

Hidrojen motorunun dezavantajları

Bir yakıt hücreli hidrojen motorunun kimyasal reaksiyonunda kullanılan katalizörler aşağıdaki gibidir: pahalı malzemelerplatin gibi. En azından Berlin Teknik Üniversitesi’nden daha önce bahsedilen gibi daha ucuz bir tane ile değiştirilene kadar.

Hidrojen elde etmek için, ile gerçekleştirilmelidir fosil yakıtlar veya suyun elektrolizi için termokimyasal işlemlerbir enerji harcaması gerektirir. Hidrojen motorlarının ana eleştirisi, elektrik kullanım için bir elektrikli otomobilin aküsünde doğrudan depolanabilmesidir.


Hidrojen elde edildiğinde, hücrelere veya tanklara basınç altında verilmelidir.. Ayrıca ekstra enerji harcaması gerektiren bir süreç.

W hidrojen hücreleri ama üretmek pahalıHidrojenin depolanması gereken yüksek basınçlara dayanmak için çok dirençli olmaları gerekir.

Hidrojen Motorunun Avantajları

El hidrojen hücrelerinin ağırlığı daha azdır elektrikli araç akülerinden daha fazladır. Bu nedenle akülü elektrikli kamyonlara alternatif olarak ağır taşımacılıkta kullanımı araştırılmaktadır. Uzun mesafeleri kat edebilmek için bunların ağırlığı çok büyüktür.

Hidrojeni şarj etmek daha hızlıdır bugün bir elektrikli arabanın aküsünü şarj etmektense.

Bir akülü elektrikli aracın aksine, yakıt hücreli hidrojenle çalışan bir araç, büyük bir aküye ihtiyaç duymaz. Bu yüzden daha az lityum veya yetersiz tedarik edilebilecek diğer malzemeleri gerektirir. Bir hidrojen yanmalı motor, doğrudan bir lityum pil veya benzeri piller gerektirmez.

Hidrojen Motorunun Avantajları
Hidrojen Motorunun Avantajları

Yakıt hücreleri arabanın ömrünü uzatır. Boyutları ve kapasiteleri nedeniyle değiştirilmesi çok pahalı olan elektrikli pillerin aksine. Bir hidrojen motoruyla ilişkili pil daha küçüktür ve bu nedenle değiştirilmesi daha ucuzdur.

Bir fosil yakıt motoruyla karşılaştırıldığında, yakıt hücreli hidrojen motorları bir elektrik motoru kullanır, dolayısıyla son derece sessiz.


Leave feedback about this