ChatGPT nedeniyle haber editörleri işsiz kalabilir
Teknoloji

ChatGPT nedeniyle haber editörleri işsiz kalabilir

Dünyadaki ünlü medya şirketleri, yapay zeka botu ChatGPT’yi haber üretiminde kullanmaya başladı. Uzmanlar, sadece özgün içerik üretebilen yayıncıların ve editörlerin hayatta kalabileceğini söylüyor.

ChatGPT nedeniyle haber editörleri işsiz kalabilir

ChatGPT, henüz test aşamasında olmasına rağmen yetenekleri ile bütün dikkatleri üzerine çekmeyi başardı. Hatta ChatGPT’nin, Google’ın yerini alacağı söyleniyor.

OpenAI tarafından geliştirilen ChatGPT, neredeyse her şeyi bilen kişisel bir öğretmen gibi birçok soruya doğal yanıtlar verebiliyor.

ChatGPT, ocak ayında 100 milyon kullanıcı barajını aştı. Sohbet robotu, günde yaklaşık 13 milyon bireysel kullanıcı tarafından ziyaret ediliyor.

Medya şirketleri ChatGPT kullanmaya başladı

Dünyadaki ünlü medya şirketleri, yapay zeka botu ChatGPT’yi haber üretiminde kullanmaya başladı. 

The Guardian’ın haberine göre; Bild, Politico ve Die Welt’i bünyesinde bulunduran Alman Axel Springer, gelişen teknoloji ile bazı alanlarda insan çalışana ihtiyacı kalmadığını ve işten çıkarmalar yapacağını açıkladı.

Şirket, sadece özgün içerik üretebilen yayıncıların hayatta kalabileceğini belirtti.

Alman medya grubu Axel Springer’in CEO’su Mathias Doepfner, gazetecilerin ChatGPT gibi yapay zeka sistemleri nedeniyle işsiz kalma riskiyle karşı karşıya olduklarını söyledi.

“Yapay zeka gazetecilerin yerini alacak”

CEO Mathias Doepfner, çalışanlara yazdığı bir mektupta şu ifadelere yer verdi:

Yapay zeka, bağımsız gazeteciliği her zamankinden daha iyi hale getirme veya basitçe onun yerini alma potansiyeline sahip. ChatGPT gibi popüler yapay zeka araçları, yakında “bilgi toplamada” insan gazetecilerden daha iyi olacak. Yalnızca özgün içerik üretenler hayatta kalacak.

Axel Springer, kaç çalışanının işten çıkarılabileceğini belirtmedi, ancak “muhabir, yazar veya uzman editör” sayısında herhangi bir kesinti yapılmayacağına söz verdi.

Axel Springer, içerik oluşturmada yapay zeka kullanmaya başlayan ilk haber yayıncısı değil. Ocak ayında BuzzFeed, içeriğini geliştirmek için yapay zekayı kullanmayı planladığını duyurmuştu.

Grubun CEO’su Financial Times’a verdiği demeçte, Birleşik Krallık’ta yayınlanan Daily Mirror ve Daily Express gazetelerinin de “ChatGPT gibi makine öğreniminin potansiyeline bakmak için bir çalışma grubu kurduğunu söyledi.

Leave feedback about this