Türk Havacılık ve Uzay Sanayii tarafından geliştirilen ANKA-3 Muharip İnsansız Uçak Sistemi’nin Özellikleri Belli oldu.
Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TUSAŞ) tarafından geliştirilen ANKA-3 insansız savaş uçağından yeni bilgiler gelmeye devam ediyor. 18 Mart 2023’te ilk görüntüsü paylaşılan ANKA-3’ün şimdi de teknik özellikleri açıklandı işte detaylar.
Türk Havacılık ve Uzay Sanayi (TUSAŞ), jet motorlu İHA sistemi ANKA-3 için teknik özellikleri açıkladı. Hava-Yer görevlerinin yanı sıra ANKA-3, Hava-Hava, Elektronik Sinyal İstihbaratı (SIGINT) gibi görevlerde de kullanılabilecek.
Mühimmatlı konfigürasyonda ANKA-3 sistemi, gövde içerisindeki iki istasyonun her birinde 650kg, kanat iç istasyonlarının her birinde 650kg, dış istasyonlarının her birinde ise 100kg mühimmat taşıyabilecektir. Böylelikle, günümüzdeki İnsansız Hava Araçlarında en sık kullanılan mühimmatlardan, SOM-J, MK-82 ve MK 82 sınıfı, SDB gibi büyük mühimmatlara kadar pek çok seçeneğin entegrasyonu sağlanabilecektir.
Dış silah istasyonlarında TEBER-82 ve TEBER-81 güdüm kitli genel maksat bombaları olacak zaten görev gereği bu mühimmatları taşıması gerekiyor. 7 ton sınıfında olacak ANKA-3’te ilk etapta AI-322 veya muadili bir turbofan motorun kullanılacağı söyleniyor ileriki zamanlarda yerli motorlarda entegre edilebilir örnek tf 10.000.
ANKA-3’ün yapacağı görevler
-Hava-yer, SEAD-DEAD (Hava Savunma Sistemlerinin Bastırılması-Yok Edilmesi) bu görev şu anda yapabilen tek uçak f-35
-İGK (İstihbarat-Keşif-Gözlem) ve Elektronik Harp gibi görevler yer alıyor.
-ANKA-3’e ilişkin görsellerde iç silah istasyonlarının yanında muadillerinden farklı olarak dış silah istasyonları da opsiyon olarak yer almakta.
“ANKA-3 İHA jet motoru sayesinde daha hızlı, yüksek faydalı yük taşıma kapasitesine sahip kuyruksuz yapısı ile radarda daha az görünür bir İHA sistemidir. Yeni nesil İHA sistemi olan ANKA-3, keşif, gözetleme ve istihbarat; farklı hava-yer mühimmatları ile taarruz; hava-hava mühimmatları ile düşman helikopter, pervaneli uçak, İHA’larına angaje olarak av taraması; düşman RF yayımı yapan radar ve hava savunma sistemlerini etkisiz hale getirme; hava ve karada dost kuvvetlere himaye; sinyal ve haberleşme istihbarat; elektronik harp; diğer dost unsurlarla beraber operasyon ve haberleşme rölesi gibi bir çok görevin yerine getirebilecektir.
ISR: Intelligence, Surveillance and Reconnaissance – İstihbarat, Gözlem ve Keşif
Air to Air – Hava-Hava görevleri
SEAD/DEAD: (Surpression of Enemy Air Defence / Düşman Hava Savunmasının Bastırılması-SEAD) ve DEAD (Destruction of Enemy Air Defence / Düşman Hava Savunmasının İmhası)
CAS: Close Air Support Yakın Hava Desteği
SIGINT: Signal Intelligence -Sinyal İstihbaratı
EW: Electronic Warfare – Elektronik Savaş
İrtifa: 40.000 feet
ANKA-3, maksimum 40 bin feet yani yaklaşık 12 bin 19 2 metre.
Sürat: 0.7 MACH
ANKA-3 için planlanan seyir sürati 0,7 MACH. Yani ses hızının 0,7’si. Kilometreye böldüğümüz zaman bu yaklaşık saatte 834 kilometre. 10 saat uçuş süresine sahip olacak.
Faydalı yük 1200 kg
ANKA-3 için planlanan faydalı yük 1200 kg. Dahili istasyon sayısı 2. Her birine 650 kilogramlık yük koyulabiliyor. ANKA-3 için planlanan harici yük noktası sayısı ise 4.
TUSAŞ daha önce paylaştığı fotoğraflarda kanat altında iki adet ŞİMŞEK İHA sistemi ile ANKA-3’ü göstermişti.
Dikkat çeken bir diğer husus ise ANKA-3’ün sınıfını belirtmek maksadıyla MİUS ibaresinin yer almasıdır. Bu açıdan MİUS, SİHA ve TİHA’ dan sonraki versiyon olarak kabul edebiliriz.
ANKA-3’ün Teknik Özellikleri
- Düşük radar görünürlüğü
- Yüksek hızda intikal
- Yüksek faydalı yük
- LOS / BLOS (uydu kontrolü)
- Max. Kalkış Ağırlığı: 6500 kg
- Faydalı Yük Kapasitesi: 1200 kg
- Servis İrtifası: 40.000 feet
- Dayanım: 10 saat (30.000 feet’de)
- Seyir Hızı: 250 kts / 0.42 M (30.000 feet’de)
- Azami Hız: 425 kts / 0.7 M (30.000 feet’de)
Leave feedback about this
Yorum yapabilmek için oturum açmalısınız.