Türk savunma sektörü ihracat atağına kalktı. TUSAŞ, Malezya’ya 100 milyon dolarlık ANKA satışının ardından bir başka Güneydoğu Asya ülkesi Endonezya ile 12 SİHA karşılığında 300 milyon dolarlık anlaşmaya vardı. Cakarta yönetiminden Milli Muharip Uçak KAAN konusunda da hamle bekleniyor.
Türk savunma sektörü adeta uçuşa geçti. Baykar’ın Suudi Arabistan’a en az 3 milyar dolarlık AKINCI ihracatından sonra Türk Havacılık ve Uzay Sanayii A.Ş. Güneydoğu Asya’ya kritik bir satış gerçekleştirdi.
Bölgenin dev ülkesi Endonezya’ya 300 milyon dolar değerinde 12 adet ANKA silahlı insansız hava aracı ihracı için sözleşme imzalandı.
1,2 trilyon dolar yıllık gelire ve 275 milyon nüfusa sahip Endonezya ile varılan anlaşma, Türkiye’nin bu ülke ile savunma işbirliğinin yeni bir halkası oldu. ANKA SİHA siparişini Endonezya Savunma Bakanlığı duyurdu. Yapılan açıklamada, ülkenin eskiyen askeri teçhizatını yenileme çalışmaları kapsamında imzalanan bir dizi sözleşmenin sonuncusu olarak 12 adet ANKA SİHA alımı için TUSAŞ’la sözleşme imzalandığı kaydedildi.
Varılan anlaşmaya göre ANKA SİHA’lardan 6’sı Türkiye’de, kalan 6’sı ise Endonezya’da üretilecek. Cakarta yönetimine böylelikle İHA konusunda teknoloji transferi yapılacak. Endonezya ordusu böylelikle ANKA ile aynı sınıfta gösterilen Çin yapımı CH-4 Rainbow ile Amerikan MQ-1 Predator’u resmen yarıştan eledi.
TUSAŞ bir süre önce Güneydoğu Asya ülkesi Malezya’ya da satış gerçekleştirmiş ve modifiye edilmiş özel radarlı 3 adet ANKA için bu ülke ile 100 milyon dolarlık sözleşme imzalanmıştı. TUSAŞ’ın milli GÖKBEY helikopteri için Malezya’da tesis kurma hazırlığı yaptığı da basına yansımıştı.
Türkiye’nin savunma sanayii konusunda Endonezya, Malezya ve Filipinler’le yürüttüğü temasların yeni anlaşmalara kapı aralaması bekleniyor. TUSAŞ’la 12 adet ANKA karşılığı 300 milyon dolarlık sözleşme imzalayan Endonezya’nın, Azerbaycan ve Pakistan’la birlikte Milli Muharip Uçak KAAN projesine dahil olabileceği belirtiliyor.
Güney Kore’nin KF-21 savaş uçağı projesine dahil olan Endonezya, uçak için gereken ödemeleri yapmamış ve projeden çekileceği sinyali vermişti. Güney Kore yönetimi de ödemeye ilişkin problemlerden dolayı Endonezya’ya KF-21 uçağını teslim etmemişti.
ANKA İnsansız Hava Aracı
TUSAŞ tarafından milli imkanlarla geliştirilen ANKA İnsansız Hava Aracı, gece/gündüz ve kötü hava şartları da dahil; keşif, gözetleme, sabit/hareketli hedef tespit, teşhis, tanımlama ve takip amaçlı gerçek zamanlı görüntü istihbaratı, hedef imhası görevlerine yönelik faydalı yüklerle teçhiz edilmiştir.
ANKA İHA, 30.000ft irtifada 24 saat havada kalabilmekte ve 350+ kilogram faydalı yük taşıyabilmektedir.
ANKA ÇEŞİTLERİ
Anka-A, Anka-B, Anka-S olmak üzere 3 farklı versiyonu bulunuyor.
Anka-B’nin farkı üzerindeki FLİR haricinde SAR radarı da taşıma kapasitesine sahip olmasıdır.
Anka-S’in farkı ise, SATCOM uydudan yönetilebilme kabileyetine sahip olmasıdır. Ayrıca daha fazla silah yükü kapasitesi ve daha yüksek teknolojiye sahiptir.
- Azami hız: 217 km/s (117 knot,135 mph)
- Olağan Seyir Hızı: > 75 knot.
- Servis irtifası: 30,000 ft.
- Havada Kalış Süresi: 24 – 32 saat.
- Harekât yarıçapı: 200 km (124 mi)-Uydu kontrolü ile sınırsız(Anka-S)
Leave feedback about this
Yorum yapabilmek için oturum açmalısınız.